DIENSTEN

PEOPLE JOURNEY | SOCIAL BUSINESS | CONTENT

People Journey

Wat is een people journey en waarom geen customer journey? Je hebt in een organisatie te maken met verschillende processen. Van prospect tot klant, van klant tot fan én het proces van het aantrekken, boeien en binden van medewerkers. Al deze journey’s vragen om een andere aanpak, hebben verschillende contactmomenten en verschillende mensen zijn hierbij betrokken. De content en aanpak voor het werven van een nieuwe medewerker is anders dan die voor het behouden van je klant. Hoe pak je dit aan? Als een totaaloplossing, waarbij je begint met het bepalen van de doelstelling. Welk resultaat wil je bereiken? Wat is daarvoor nodig? Heb je hulp nodig bij deze processen? Weet je niet waar te beginnen? Neem contact met me op of maak een afspraak om hier vrijblijvend over in gesprek te gaan.

people journey Kaijros
social business kaijros

Social Business

Waarom social business? Ik heb gekozen voor deze naam, omdat er door de komst van nieuwe technieken meerdere manieren zijn ontstaan om zakelijke doelen te bereiken. Aan de hand van een publieksanalyse of journey weet je waar jouw doelgroep zich bevindt en wat belangrijke contactmomenten (touchpoints) zijn. Op basis daarvan pas je je strategie toe. Doe je dat niet? Dan loop je het risico dat veel geld, tijd en energie verspilt. 

Waarom is strategie belangrijk voor iedere ondernemer die aan social business doet? Het gaat bij social business om meer dan een leuk idee uitvoeren. Je bepaalt je doelgroep, doelstellingen in je online strategie, mediakanalen en content in je contentstrategie en je SEO of SEA. 

Na je strategie volgt een andere belangrijke fase, want hoe weet je of je op de goede weg bent? Sturen, meten en monitoren aan de hand van KPi’s is essentieel. De inzet van social business is een dynamisch proces.

Dan volgt de uitvoering. Eén blog of één update op social media zet geen zoden aan de dijk. Alles wat je aandacht groeit. Hoe zorg je voor continuïteit? Zorg dat je een contentstrategie hebt met relevante onderwerpen. Maak gebruik van de kennis binnen je organisatie. Geef je medewerkers tools en training, zodat je verhalen krijgt vanuit de organisatie. Zij zijn jouw gezicht van de organisatie. Wil je hier hulp bij? Weet je niet waar te beginnen? Ik help je graag verder. 

CONTENT

Diensten of producten zijn bijna niet meer te onderscheiden van concurrenten. Relevante, creatieve en opvallende content is cruciaal als je wilt opvallen in deze stortvloed aan digitale informatie. De actieve ontvanger moet centraal staan in al je communicatie uitingen. Stel jezelf de vraag: wie luistert naar wat en waarom? Communicatie draait niet om het effect, maar om respect. Online schrijven en het plaatsen van relevante content draait niet om scoren, maar om wat anderen willen lezen. Goede commerciële communicatie is dienstbaar aan de lezer. Hoe begin je? Ik help je daar graag verder mee. Laten we een afspraak maken.  

Content Kaijros

Vragen, afspraak maken of meer informatie? Stuur me een bericht.